STEM-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ: ДОСВІД ЗУНУ

У межах опанування дисципліни «Бухгалтерський облік і оподаткування» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня другого курсу Факультет фінансів та обліку ЗУНУ було проведено інтерактивний практичний тренінг.
Практика засвідчує, що в умовах цифрової трансформації економіки суттєво зростає значущість використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності бухгалтера.
Саме тому тренінг відбувся на базі STEM-лабораторії ЗУНУ, де студенти, працюючи з інтерактивними панелями та інтерактивними столами, мали змогу поглибити та закріпити знання, отримані під час лекційних і практичних занять. Зокрема, працюючи з фаховими програмами на інтерактивних столах та виконуючи комплекс практичних завдань, студенти поглиблено опрацювали структуру Плану рахунків, особливості формування бухгалтерських проводок і класифікацію рахунків.
Керівництво курсом «Бухгалтерський облік і оподаткування» здійснює в.о. завідувача кафедри аудиту, доктор економічних наук, професор Валентина Панасюк.
Практичні заняття проводила кандидат економічних наук, доцент кафедри аудиту Марія Шестерняк.
Реалізація проєкту зі створення STEM-лабораторії стала можлива завдяки фінансовій підтримці Vovk Foundation – американської неурядової організації, що підтримує освітні ініціативи в Україні, а також благодійного фонду BlueCheck Ukraine, який сприяє розвитку освітніх і соціальних проєктів. Вагомий внесок у втілення ідеї здійснила й громадська організація «Міжнародний інститут комунікацій», що працює над розвитком освіти, комунікацій, лідерства, розширенням можливостей для молоді та інтеграцією України у світовий освітній простір.
Проведений тренінг засвідчив ефективність інтеграції сучасних цифрових інструментів у процес підготовки майбутніх фахівців з обліку та оподаткування. Робота в STEM-лабораторії дозволила студентам не лише відтворити теоретичний матеріал, а й застосувати його в умовах, максимально наближених до реальних професійних ситуацій.
Виконання практичних завдань у спеціалізованих програмах сприяло формуванню у здобувачів стійких навичок роботи з обліковою інформацією, розвитку аналітичного мислення та підвищенню готовності до вирішення прикладних задач у майбутній професійній діяльності.